VIND JE ANTWOORD OP JE VRAAG

Vul hieronder je vraag of het onderwerp in

Veel gestelde vragen

Heeft u een vraag over welke huizen een bepaalde periode nog vrij zijn dan verwijzen wij u graag door naar het zoekfilter op onze website. Hier kunt u naast het accommodatie type, regio/plaats ook een datum invoeren. Op die manier krijgt u een goed beeld van de accommodaties die nog vrij zijn. Wij verhuren namelijk zelf geen accommodaties en hebben helaas ook geen inzage in alle agenda's van onze adverteerders.

Helaas komt het in sommige gevallen voor dat een huisje advertentie haar agenda nog niet up-to-date heeft. Dit kan verschillende oorzaken hebben waar wij helaas weinig invloed op hebben. De accommodaties op ons platform worden namelijk door particulieren maar ook door partners zelf geplaatst, helaas hebben wij daardoor geen inzage in de agenda's van deze partijen. Deze partijen zijn dus zelf verantwoordelijk voor het bijhouden van deze agenda. Overigens doen wij er wel alles aan om te zorgen dat dit wel gebeurt.

Bij de huizen van onze partners vind overigens dagelijks (soms meerdere keren per dag, maar vaaks 's nachts) een update plaats van de kalender. Het kan dus in sommige gevallen ook voorkomen dat de agenda op onze website nog op 'vrij' staat maar dat eerder op deze dag helaas het net door iemand anders al gehuurd is.

Naast hoofdzakelijk vele particuliere huizen werken wij ook intensief samen met enkele partners. Wij geven deze partijen de ruimte om met een aantal huizen te gaan adverteren op ons platform. Het kan dus voorkomen dat u via een advertentie doorverwezen wordt naar de website van één van onze partner boekingswebsites.

Kamersmetontbijt.be is een online platform waar eigenaren van een vakantiehuis zelf hun vakantiehuis kunnen verhuren aan anderen. Doordat wij een online platform zijn waar de eigenaar zelf zijn huis adverteert, is Kamersmetontbijt.be geen boekingskantoor of touroperator. Wij zijn een soort Marktplaats voor vakantiehuizen. U doet als huurder dan ook direct zaken met de eigenaar van het betreffende vakantiehuis.

Kamersmetontbijt.be maakt onderdeel uit van Holland-vakantiehuis BV.

Holland-vakantiehuis is opgericht in 2002 en gevestigd in Bolsward, Holland. Ooit begonnen met het online verhuren van één oude caravan op de Waddeneilanden. Inmiddels uitgegroeid tot een betrouwbare marktplaats waarop mensen unieke accommodaties kunnen aanbieden, ontdekken en boeken rechtstreeks bij de eigenaar. Holland-vakantiehuis brengt huurder en verhuurder direct in contact met elkaar voor een unieke vakantie! Lees meer over onze geschiedenis >

We groeien hard. Elk jaar verwelkomen we vele nieuwe adverteerders en bezoekers. Onlangs hebben we de 50.000e advertentie mogen plaatsen op één van onze vele websites.

Dan kan zeker. Via onze partner Sunnycars kunt u heel gemakkelijk een auto reserveren die u vervolgens kunt afhalen op uw vakantielocatie of vliegveld. Ga naar de volgende pagina voor meer informatie over prijzen en voorwaarden.

Mocht u een vraag over het vakantiehuis hebben, dan kunt u heel eenvoudig een vraag aan de eigenaar stellen. Dit doet u door in de advertentie van het vakantiehuis bij het profiel van de eigenaar uw vraag te stellen bij het invulvak ‘Stel uw vraag’. De eigenaar van het verblijf zal daarna zo spoedig mogelijk antwoord geven via de mail op uw vraag. Wilt u telefonisch contact met de eigenaar dan kan dat ook. Ga daarvoor naar de advertentie van het huis en klik bij profiel eigenaar op 'bekijk contactgegevens'. Daar kunt u het telefoonnummer vinden van de eigenaar.

Wilt u telefonisch contact met de eigenaar dan is dat in de meeste gevallen mogelijk. Ga daarvoor naar de advertentie van het vakantiehuis en klik bij profiel eigenaar op 'bekijk contactgegevens'. Daar kunt u het telefoonnummer vinden van de eigenaar. Ook kunt u overwegen om bijv. een e-mail te sturen indien er bijv. niet wordt opgenomen. Dit e-maildadres vindt u ook onder de contactgegevens van de eigenaar.

Kamersmetontbijt.be is geen touroperator of verhuurbedrijf. Wij zijn een online platform waarbij wij huurder en verhuurder direct met elkaar in contact brengen. U kunt u zien als een Marktplaats voor vakantiehuizen.In geen geval boekt u dus rechtstreeks bij ons een huisje. U als huurder neemt dan ook altijd direct contact met de eigenaar van een vakantiehuis of een tussen persoon (zoals onze verschillende partners).

Wilt u ook zich aanmelden met uw eigen vakantiehuis dan is dat zeker mogelijk. Op de volgende pagina kunt u alles lezen over hoe u uw verblijf kunt gaan aanmelden en wat de kosten zijn.

Overal zijn er mensen die verkeerde bedoelingen hebben. Hoe kunt u fraudeurs onderscheiden van de echte huisjes eigenaren? Volg u gevoel in eerste instantie....als het 'te mooi om waar te zijn' is dan moet er een lichtje gaan branden. Bij twijfel dus niet doen! Check voordat u boekt bij een particulier alle contactgegevens voordat u overgaat op betalen:

  1. Check of de persoon woont op het adres wat wordt opgegeven
  2. Check of het vakantiehuis staat op het adres wat wordt opgegeven met de adresgegevens
  3. Betaal nooit een voorschot voordat u een huurovereenkomst heeft gekregen
  4. Vraag altijd om een telefoonnummer waarop u de verhuurder kunt bereiken (en check dit eventueel)
  5. Betaal nooit het gehele bedrag vooraf.

De huizen op de site worden niet persoonlijk door ons gecheckt. Met meer dan 10.000 huizen is dit voor ons helaas niet te doen. We zijn dan ook geen verhuurkantoor maar meer een 'tussenpersoon'. Wij zorgen ervoor dat huurder en verhuurder direct met elkaar in contact komen. De Marktplaats.nl of 2ehands.be van de vakantiehuizen. Wij hebben dan ook geen inzage in de contacten die plaats vinden en of afspraken nagekomen worden. Het is dus verstandig om bij het huren van een huis een huurovereenkomst af te sluiten zodat voor beide partijen duidelijk op papier staat wat er is afgesproken.

Normaal is de volgorde dat u eerst een verhuurcontract samen opstelt. Als dat klopt met de afspraken die u heeft gemaakt en deze beide heeft ondertekend dan kunt u overgaan op evt. betalen van een voorschot. Immers in het contract staan alle gegevens van de eigenaar die u bij twijfel nog even kunt gaan checken. Ook het vakantiehuisadres zou u kunnen gaan checken op Googlemaps. Maar dat hoeft u alleen te doen als u ergens aan twijfelt.

Het kan voorkomen dat u niet direct reactie krijgt van de verhuurder van de accommodatie nadat u een reserveringsaanvraag heeft verstuurd. Dit kan verschillende reden hebben (de eigenaar heeft nog geen tijd gehad om te reageren/ de eigenaar is zelf even op vakantie etc). In dat geval kunt u het na 1 of 2 dagen nogmaals proberen door een mail te sturen of u kunt proberen contact via de telefoon op te nemen. Helaas kunnen wij hierin niet veel betekenen. Wij zijn een soort Marktplaats die huurder en verhuurder direct met elkaar in contact brengt.

Het kan voorkomen dat u niet direct reactie krijgt van de verhuurder van de accommodatie nadat u een vraag heeft gesteld. Dit kan verschillende reden hebben (de eigenaar heeft nog geen tijd gehad om te reageren/ de eigenaar is zelf even op vakantie etc). In dat geval kunt u het na 1 of 2 dagen nogmaals proberen door een mail te sturen of u kunt proberen contact via de telefoon op te nemen. Helaas kunnen wij hierin niet veel voor u betekenen. Wij zijn een soort Marktplaats die huurder en verhuurder direct met elkaar in contact brengt.

Reservering

U kunt niet rechtstreeks via een zgn boekingsformulier een huisje boeken via onze website. We zijn geen boekingskantoor maar een soort 'Vakantiehuis Marktplaats'. Met andere woorden u kunt via een advertentie contact gaan opnemen met de eigenaar van een verblijf. Dit kan door de eigenaar een email te sturen maar u kunt u ook contact opnemen via telefoon of naar de eigen website gaan van een een eigenaar. Daarnaast kunt u ook een reserveringsaanvraag doen. Dit is in geen geval meteen een boeking. Het blijft een aanvraag. Pas als de eigenaar goedkeuring geeft kan het omgezet worden in een boeking.

U ontvangt via ons verblijf niet automatisch een review formulier omdat wij niet kunnen registreren welke klant welk verblijf heeft gehuurd. Wij zijn namelijk geen boekingskantoor. Wel kunt u een review achterlaten via de advertentie op onze website van de accommodatie die u heeft gehuurd.

De reden waarom een reactie uitblijft van eenvakantiehuiseigenaar op uw vraag kan verschillende redenen hebben. Zo kan een eigenaar zelf natuurlijk ook even van 'huis zijn' (denk aan werk- of vakantie gerelateerd). Maar misschien is uw vraag ook in de spam-box gekomen van de eigenaar. Bij twijfel kunt u nogmaals contact proberen te zoeken via mail of wellicht even via de telefoon. Helaas kunnen wij hierin niets voor u betekenen. U bent natuurlijk wel altijd vrij om dit aan ons te melden als u het gevoel heeft dat een verblijf niet meer te huur is of onlangs verkocht is.

U kunt uw boeking die heeft gemaakt annuleren bij de eigenaar van het vakantiehuis zelf of bij één van onze partners waar u de accommodatie heeft gehuurd. Kamersmetontbijt.be beheert namelijk zelf geen vakantiehuizen en bemiddeld ook niet. Wij brengen slechts huurder en verhuurder direct in contact met elkaar. We zijn de 'Marktplaats' onder de vakantiehuizen.

Reviews

Reviews dienen over het gehuurde vakantiehuis te gaan
De nuttigste reviews zijn gedetailleerd en helpen anderen om betere beslissingen te maken. We verzoeken je om puur het vakantiehuis te beoordelen en andere zaken buiten de review te laten.

Respecteer de privacy van anderen
Vermeld in je review geen e-mailadressen, telefoonnummers, websites, social media-accounts en soortgelijke gegevens van anderen.

Aan welke richtlijnen moet een review voldoen?

Voor gastenreviews gelden de volgende regels:

  • Reclame-uitingen, onjuiste of bewust schadende informatie, schuttingtaal en discriminerende en beledigende teksten zijn niet toegestaan.
  • Reviews bevatten niet alleen cijfers maar ook tekst en uitleg.
  • De mening van anderen wordt gerespecteerd.
  • Anonieme reviews of reviews onder een valse naam kunnen worden verwijderd.
  • Alleen als een gast daadwerkelijk in een accommodatie heeft gelogeerd, mag hij/zij er een review over schrijven.
  • Kamersmetontbijt.be heeft in alle tijden het recht om reviews die niet voldoen aan de richtlijnen, zonder verdere toelichting te bewerken of te verwijderen.

Via de advertentie van de accommodatie die u heeft gehuurd kunt u een review achterlaten. Halverwege de pagina van de advertentie van het verblijf vind u de rubriek 'laat ook uw recensie achter in ons gastenboek'. Daar kunt u uw review kwijt.

Overnachten met hoge kortingen?

Meld je dan nu aan voor onze nieuwsbrief!

Uw voordelen bij het gebruik van cookies

Cookies zijn kleine tekstbestanden die inzicht geven in surfgedrag, zodat duidelijk wordt hoe Kamersmetontbijt.be ook in de toekomst zo goed mogelijk kan blijven functioneren. Dankzij cookies krijgt u bijv. relevante advertenties te zien. Daarnaast gebruiken wij analytische cookies voor het meten van bezoekersaantallen, meten we de tijd dat mensen op onze website zijn maar krijgen we ook inzicht in hoe de bezoekers onze sites gebruiken. Die inzichten verwerken wij weer in verbetering van de website. Advertising cookies houden bij hoe vaak content is bekeken en voorkomen dat u te vaak de zelfde advertentie ziet. Tevens maken wij gebruik van gepersonaliseerde advertenties van Google. Bekijk de Google privacy- en voorwaarden op: https://policies.google.com/technologies/partner-sites

Cookies worden op uw eigen computer bewaard en onthouden o.a. instellingen en voorkeuren. Ze zijn altijd anoniem en bewaren dus nooit uw naam, adres, leeftijd of andere persoonlijke gegevens. U kunt cookies altijd verwijderen.

Kamersmetontbijt.be maakt gebruik van cookies om de site goed te laten functioneren en om het bezoek aan onze websites zo aangenaam mogelijk te maken. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid. Door gebruik te maken van onze websites of door hiernaast op 'Akkoord' te drukken gaat u akkoord met het gebruik van cookies.